آیین نامه آموزشی

الف) نظام امتحانات:

امتحانات در این دبیرستان در دو سطح داخلی و منطقه ­ای برگزار می­گردد. امتحانات منطقه ­ای در دو نوبت برگزار می­گردد و سؤالات این امتحانات در سطح کتاب­ های درسی طرح می­شود، در صورتی­که دانش ­آموزی در بیش از دو درسی نمره­ ی کم­تر از حد نصاب لازم کسب کند، مشروط محسوب می­شود و یک اخطار آموزشی به وی تعلق می­گیرد.

امتحانات داخلی به صورت مستمر برگزار می­شود و در پایان هر دوره مجموعه­ ی نمرات آن دوره به صورت کارنامه­ ای مجزا به ولی دانش­ آموز ارائه می­شود. در صورتی­که در کارنامه­ ی داخلی دانش­ آموز بیش از دو درس یا نمره­ ی کم­تر از حد نصاب لازم وجود داشته باشد، مشروط می­شود و یک اخطار آموزشی به وی تعلق می­گیرد.

ب) نظام تمرین و تکلیف:

برای هر درس اختصاصی علاوه بر تمرینات کتاب، مجموعه­ی تمریناتی درنظر گرفته شده است و دانش­آموزان در گروه­هایی به بحث و حل آن­ها می­پردازند. فعالیت­های گروه ­های مباحثه توسط دبیران مربوطه بررسی گردیده و در صورت کم­کاری بعضی از افراد گروه، مراتب به اطلاع مسئول پایه می­رسد و در پرونده­های آموزشی دانش­آموز ثبت می­گردد.

تبصره ـ به طور متوسط برای کار در منزل هر دانش­آموز معادل 50 تا 100 درصد زمان آموزش هر درس در مدرسه متناسب با دروس درنظر گرفته شده است.

ج) نظام اطلاع رسانی به اولیاء:

در طول سال سه کارنامه­ ی داخلی و دو کارنامه­ ی منطقه­ ای به اولیاء محترم تحویل خواهد شد و در صورتی­که موارد قوت یا ضعفی وجود داشته باشد، به ایشان اطلاع داده می­شود.

تبصره ـ تاریخ تحویل کارنامه­ های داخلی هفته­ ی اول آذرماه، هفته سوم اسفندماه و هفته­ی دوم اردیبهشت ماه خواهد بود.

 

حد نصاب لازم برای دروس عمومی، شیمی، ورزش و آزمایشگاه منطقه­ای و

درس­های شفاهی 17 و برای دروس اختصاصی منطقه­ای و

دروس عمومی داخلی و شیمی داخلی 14 و

برای دروس ریاضیات و فیزیک داخلی 10 می­باشد.

مهم­ترین شاخص وضعیت آموزشی هر دانش ­آموز رتبه­ ی وی در پایه­ ی مذکور می­باشد، که ذیل هر کارنامه درج می­گردد.

اولیاء محترم باید با کمال دقت پیگیر مسائل آموزشی فرزندان خود باشند و در صورت بروز مشکلاتی در امر تحصیل فرزند خود فوراً مراتب را به مسئول پایه اطلاع دهند تا بررسی وضعیت دانش­ آموزان بهتر و سریع­تر انجام گیرد. نمرات داخلی دانش ­آموزان به صورت ماهانه از لیست دبیران در دفتر مسئول پایه ثبت می شود. اولیاء محترم می­توانند در صورت لزوم به مسئول پایه مراجعه و از وضع تحصیلی فرزند خود مطلع گردند.

د) نظام اخطار و تجدیدی:

دانش­ آموزی که در پایان سال در مجموع دو کارنامه­ ی منطقه­ ای در دروس عمومی، شیمی، ورزش و آزمایشگاه مجموع کم­تر از 34 و در دروس اختصاصی مجموع کم­تر از 28 کسب نماید، تجدید محسوب می شود.

هم­چنین در مجموع سه کارنامه­ ی داخلی، در دروس عمومی و شیمی، مجموع کم­تر از 42 و در دروس ورزش و آزمایشگاه کم­تر از 51 و در دروس اختصاصی مجموع کم­تر از 30 بیاورند، تجدید محسوب می­شوند.

امتحانات تجدیدی داخلی دبیرستان در تیرماه برگزار می­شود و کسب حداقل نمره­ی 12 در دروس اختصاصی و 14 برای دروس عمومی و شیمی ضروری است.

* تذکر 1: در صورتی­که دانش­آموزی در کارنامه­ی منطقه­ای مجموع نمره­ی دو کارنامه در درسی مردود شود، افت واحد محسوب می­شود و پس از اتمام سال تحصیلی به مدرسه­ی دیگر هدایت خواهد شد.

* تذکر 2: استفاده از (تبصره) تک ماده پس از امتحانات تجدیدی با نظر شورای مدرسه بلامانع است.

هـ) فعالیت های آموزشی دبیرستان

  • حضور فعال مشاور و مسئول پایه به عنوان مدیریت امور آموزشی و تربیتی پایه
  • ارائه مجموعه تمرینات هماهنگ و کتاب های کمک آموزشی ویژه
  • برگزاری آزمون های تستی جامع مرآت همراه با مدارس برتر ایران
  • برگزاری کارگاه و کلاس های تحقیق و پژوهش